Aftonens hjul!

Julaftonsmorgon spenderade jag genom att sätta upp min väggtext brevid min biobrasa. Det blev även ett julklappsbyte som gjorde mig jätteglad. Och efter väldigt lite sömn var det dags att förbereda allt inför min julmiddag. För första gången på 18 år skulle vi inte fira jul i Laröd eller hos mormor och morfar. Nope, denna gången skulle vi vara hos mig i Villa Skansen. Mamma kom hem till mig tidigt för att allting skulle bli perfekt. Jag hjälpte också till på en hörna, i alla fall när det gällde att klämma på paketen under granen. Tyckte verkligen att min gran blev fin. Det är förvisso en plastgran, men jag finner inget nöje med att sopa barr och döda insekter som bygger bo i granen.

Middagen blev väldigt lyckad och det var väldigt skönt att ha hela familjen samlad. Alla blev jätteglada för sina juklappar, fast min bror blev nog trots allt lite gladare än alla andra. Han fick en mini iPhone av mig. Ja, jag vet, jag är världens bästa syster haha! Själv fick jag allt möjligt i juklapp. Allt från pengar till dammsugare. Precis vad jag behövde.

Senare på kvällen var vi ett ganska så stort gäng som gick ner till Maria Kyrkan för att lyssna på midnattsmässan. Det var jättemysigt. Jag älskar den känslan man får av att vara i en kyrka. Jag kunde verkligen inte klaga på något. Maten var god, juklapparna var utmärkta, sällskapet var underbart och natten blev bara bättre och bättre.







Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0