Julen som kom, såg och segrade!



Dagen innan julafton jobbade jag i vanlig ordning. Det blev dock en mycket mysigare och trevlig morgon eftersom det bjöds på morgonglögg från klockan 05.00. Jag hjälpte till att duka upp och sätta lite julstämning på stället. Vid sidan om glöggbordet hänger det en TV, på den spelades Kalle Ankas Jul om och om igen. Jag hade första parkett, vilket var kul till en början. Men efter att ha sett hela programmet 4-5 gånger på raken kände jag hur Grinchen in mig ville slå sönder den där TV'n. Aldrig mer hummande kolibris och aldrig mer "det är Robin Hood jag vill ha"! Vid 08.30 fick jag som tur var gå hem. Tråkigt nog hade låten Bella Notte fastnat på mitt huvud, så det fanns bara en sak att göra när jag kom hem. Spela housemusik på högsta volym! Och mycket riktigt så somnade jag som ett litet barn.



Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0