Kvinnor och deras komplex!

Många talar om att gå ner i vikt nu såhär när våren är påväg och sommaren närmar sig. Men jag tycker inte att vikten ska spela någon roll. För det handlar ju trots allt att man ska trivas med sin kropp. Så vågen borde egentligen förbjudas. Jag fastnade dock för vågen några dagar när jag märkte att jag hade gått ner i vikt. Kunde nästan inte förstå att jag verkligen hade gått ner de där kilona, var till och med tvungen att testa olika vågar. För några månader sedan vägde jag nästan 56 kg. Då trivdes jag inte alls i min kropp. Nu väger jag 50-51 kg och mår mycket bättre. Träning ger faktiskt resultat, det händer inte på en vecka bara.

Besatt av vågen (fy på mig):
Varning: Testa inte detta hemma!


Mitt största komplex är och har alltid varit mina överarmar. De passar liksom inte in med resten av min kropp. Det kvittar hur jag gör, har försökt med alla möjliga metoder, men de vill helt enkelt inte bli smalare. Men nu verkar det faktiskt som att de blivit lite (ytterst lite) smalare. Och jag tror jag vet vad det beror på. Svaret är: Power Yoga!
I power yogan tränar man ju med sin egen kroppsvikt och belastar ofta sina armar. Har även märkt att min uthållighet har ökat. Jag har alltid varit väldigt osmidig och ovig, men nu kan jag till och med röra föttera med mina händer när jag böjer mig ner med raka ben. Det har jag aldrig kunnat förut!

Nikolina och jag var på Aktiverum idag. Hon skrev in sig och jag fick en guldpeng för att jag värvade henne. Värvar man fler kan man få otroligt fina priser. Niko och jag siktar på att värva 10 pers tillsammans, då får vi en resa för två till Stockholm och får bo på Elite hotels en helg. Jag hamnade även på Aktiverums "wall of fame" idag. Mitt namn i guldpenna, finfint!
Efter att Niko hade dragit sitt Visa-kort körde vi igång med träningen direkt. Ett 75-min-pass power yoga blev det såklart! Damn, det märks att Niko har varit gymnast. Snacka om vig!
Blev dock lite sur på henne i lördags då hon hade varit och handlat frukostbrullar till oss på morgonen. Vita, jättemjuka, jätteonyttiga bullar. Och så en Pucko på det! Men så var det trots allt lördag, och då får man lov att äta lite onyttigt. Gullig Niko som tänker på mig när hon handlar.


Den här natten har gått riktigt snabbt. Ska hem och lägga mig om någon timme. Ikväll blir det träning med Nikkan igen.
Ciao!


Kommentarer
Postat av: Micki

VÄRVA MIG OCKSÅ!!!!!

2009-03-04 @ 09:10:27
URL: http://mickimus.blogg.se/
Postat av: nikko

EMILY VI HAR EN TILL MEDLEM KANSKE!! hahaha en man på mitt jobb!! ska tvinga honom börja där!! så ska han gå med oss å bli medlem!! duuuude fattar du :D å ser du kommentaren över mig????? så är vi uppe i 4 ahah :P

2009-03-04 @ 12:30:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0