En helt vanlig svenne som har trillat i bajs!

Gud vad jag är svensk! Inte till ytan kanske men jag känner mig så otroligt svensk. Jag är nog till och med lite mer svensk än en helt vanlig svenne. Villa, Volvo och vovve. Japp allt det där har jag. När jag blir sugen på potatis (och det är inte många gånger) så måste det vara svensk nypotatis. Om jag ska äta jordgubbar så måste de vara svenska för att jag ska gilla dem. Ger någon mig frågan om jag ska ha "mycket eller lite" så svarar jag alltid lagom. Om någon ger mig en komplimang har jag svårt att tacka och ta emot och säger hellre något i stil med "nej, jag är inte söt, du är mycket sötare". Jag är sjukt punktlig (det har lumpen i och för sig hjälpt mig lite med), men om någon säger "var där klockan 18.00" så är jag där 18.00 prick eller några minuter tidigare bara för att vara på den säkra sidan.
Tänk om Björn Söder hade läst detta, då hade hade kanske gillat mig ännu mer, höhö! Nej, skämt åsido, tycker bara att det är så lustigt att jag kan komma från ett helt annat land men ändå känna mig som en svensk. Det faktum att mamma är från Stockholm och pappa är från Göteborg har väl till och med gjort det lite mer enklare att bli svensk, haha.


Idag (eller rättare sagt igår) har jag i alla fall för första gången sovit ut. Jag sov dock bort en helt underbar dag men Gud va utvilad jag var sen. Hoppade up ur sängen och drog på mig träningskläderna och stack till gymmet. Niko, Julie och jag skulle gå på ett aerobicspass, men det visade sig vara ett Zumbapass vi hade hamnat på istället vilket inte gjorde något eftersom det var jätteroligt. Vi dansade allt från afrikansk dans till salsa. Majoriteten var väl i 40 års åldern så vi "ungdomar" ägde dansgolvet, haha! Trodde dock inte att man kunde svettas så mycket av lite dans, men det visade Julie bevis på!


Imorgon, eller ja, idag, senare ikväll är det dags för Champions league final. Vi har bokat bord på Pub Norrbro eftersom allt annat redan var uppbokat. Jag är egentligen inget "fan" av fotboll, men denna matchen måste man ju bara se. Barcelona möter Man United och jag vet en som kommer ha svårt att välja vilket lag han ska heja på eftersom det är hans två favortilag. Hoppas de har god mat på Norrbro. Annars ber jag Julie gå in i köket och kocka lite, haha!


Nix, nu tackar jag för maten och för mig och säger godnatt och godmorgon till alla er stackare som snart ska upp och jobba. Smell you later!


Ciao!

Kommentarer
Postat av: Han-den-där-som-inte-vet-vilket-lag-han-ska-hålla-på"

Jadå, de har god mat där. Ungefär som Harry´s fast inte lika stort utbud dock. hehe =)

2009-05-27 @ 11:26:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0