Falsterbo kursgård!

Tidig revelj och sena kvällar resulterar tyvärr i att man hinner somna innan man trycker på "spara & publicera" blogginlägget. Men idag blir det en tidig "John-Blund-deck".
För tillfället är jag i Falsterbo på utbildning. Jag vill egentligen inte kalla det för utbildning då det endast är en repetitionskurs och det mesta redan sitter inpräntat i huvudet, och på kvällarna utnyttjar jag och mina kurskamrater gårdens SPA-avdelning. Ångbastu, pool och jacuzzi är vad som står på schemat varje dag efter "tack för idag, slut för idag". Det är tydligen obligatoriskt med en öl innan maten också. Maten som för övrigt är superb! Tänk att få ha det så här gott varje dag. Maten står serverad på bordet 4 gånger om dagen och sedan är det bara att glassa vidare i poolen tills det är dags att gå och lägga sig. Nej, jag vill knappt tillbaka till verkligheten igen. Frågan är om jag med vilje ska kugga på provet som vi skriver på fredag, bara för att få komma tillbaka hit igen!? Haha!




Som vanligt har jag hamnat i en riktigt bra och rolig grupp. Tänk så tråkig utbildningen skulle vara om kursledarna och kamraterna inte hade någon humor. Well, detta är verkligen allt utom tråkigt. Jag har skrattat så mycket de senaste dagarna att jag förmodligen kommer ha ett "sixpack" när jag kommer hem. Ledaren Peter Nordin (vars största intresse är James Bond, därav 007 klockan, haha) har ett jättebra och fräscht sätt att lära ut och allt blir så mycket lättare när man kan vara på en "kompisnivå" med sin ledare. I lumpen kunde man ju knappt titta på sitt befäl utan att få sig en utskällning, och detta då man var civil. Vår ledare badar jacuzzi med oss! Slå det!
Det är bara jag och en till från min förra grupp som hamnade på denna utbildningen, konstigt nog. Men det gjorde inte så mycket eftersom det alltid är bra med nya bekantskaper. Jag kan till exempel lägga till en bilpolerare och en tatuerare till min kontakslista, haha!



Ciao!


Kommentarer
Postat av: Micki

Peter är bäst!!! :D

2009-11-19 @ 00:56:23
Postat av: Ilir

Ja Emily... jag kan inget annat än hålla med dig om den här kursen/semester synd är dock att jag inte fick bo där och måste lämna er varje kväll för att åka tillbax till malmö :( ni kan inte ana hur dåligt jag mår...men de som gör mig glad e att jag vet att ni tänker på mig... eller inte! :P =)

2009-11-19 @ 18:39:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0