HOR-Telenor

Vad är det för fel på Telenors nät egentligen? Det har verkligen haft ett eget liv den senaste veckan.  De gånger som folk (som man vill prata med) har ringt, stänger samtalet bara ner sig. Och helt plötsligt har man ett ”otillgängligt nätverk”. Men när telefonförsäljarna ringer klockan 10.00 (när man sover som bäst), då är det såklart full täckning! Ja, jag blev lite arg på den stackars damen som inte visste att jag inte har hunnit köpa några rullgardiner vilket gör att solen steker sönder mitt ansikte. Hon visste inte heller att ungdomarna på Petri-skolan skriker som stuckna grisar varje gång dom har rast. Inte heller visste hon att mitt täcke hade ramlat ner på golvet vilket jag i sömnen hade fixat med att lägga mina tre huvudkuddar över mig som substitut för täcket. Så där låg jag alltså, med solen stekandes i ansiktet, tinnitus på grund av snorungarna och iskalla fossingar. beslutar sig Telenors nät för att fungera igen! Bitter? Nej, jag är inte bitter!


Nu ska vi inte klaga allt för mycket på Telenor, för då får jag väl mig snart en snyting av Mr S som jobbar i Telenorbutiken på Kullagatan. Han måste nog vara Sveriges bästa säljare då han gång på gång får priser och ovationer för att han jobbar så bra. Så, för att inte lägga skulden helt och hållet på Telenor vågar jag påstå att detta är början till världens undergång år 2012. För hur ska världen kunna fungera om våra mobiltelefoner inte fungerar? Haha, jag hoppas att folk förstår min ironi.


Men ”skämt åt sidan” (som någon en gång sa), så var vi faktiskt och såg filmen 2012 i torsdags. Det var första gången jag var på bio i Malmö i det nya köpcentrat Entré. Riktigt fräscht var det. Anypoo, så tyckte jag att filmen var bra med undantaget då huvudrollerna alltid var 1 millimeter från att dö men klarade sig undan, utan några skrapsår som helst. Man kan ju hoppas att vi får vara kvar på Moder Jord i några år till. Annars tar jag ut mina pensionspengar och åker Jorden runt på 80 dagar!



Ciao!


Kommentarer
Postat av: cOR

2009-11-25 @ 09:09:22
Postat av: Anonym

Byt till Telia!!!

2009-11-26 @ 14:18:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0