In the army now!

Sitter och tänker tillbaka på min tid i lumpen, vilket jag har gjort mer och mer på senaste. Vid denna tiden på dygnet hade vi städat våra logement för fullt och gjort oss redo för uppställning. Sedan skulle vår sergeant komma och skrika på oss ett tag om hur värdelösa och fula vi var, haha! Efter det hade man förmodligen fått städa om allt igen tills det var dags för att traska ut i fält (i minusgrader) för att ha skjutövningar.
Men det är verkligen som alla säger: Efter ett tag glömmer man alla jobbiga och tråkiga saker och minns istället bara alla roliga stunder. Lumpen är verkligen något som jag aldrig kommer ångra att jag gjorde!

För några dagar sedan fick jag post från Försvarsmakten om att söka till insatserna i antingen Afghanistan, Kosovo eller Nordic Battle group. Ibland blir jag verkligen jättesugen att åka, i alla fall till Kosovo i 6 månader. Men så läser man i nyheterna hur svenska soldater blir skadade en efter en. De är ju inte ens där för att kriga, utan att för att bevara fred. Varför ska dom skadas? Vad är det för idioter som gräver ner hemmagjorda bomber så att vem som helst kan skada sig? Fy fisken vad arg man blir!

Detta inlägget dedikerar jag till min kära pluton: Tadji, Hende, Dan the man, Klimp the pimp, Thorell, Myllenberg, Naisan, Törnström, Bodi, Pettersson, Hagström, Cabbe och många fler!
Jag tänker på er!



Busted eller vad? Fångades på bild under en fältvecka. Yepp, that's me... On the phone! Haha, strängt förbjudet! But a girl's got to do what a girl's got to do. Förmodligen mamma i andra änden.
Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0