NEJ till islamiskt center i Helsingborg!

Drygt 1500 personer har gått med i en grupp på Facebook som heter "NEJ TILL islamiskt center i Helsingborg".

Med risk för att starta en debatt även här, måste jag ändå bara fråga: 
Tycker ni att det är OK att det byggs ett islamiskt center i Helsingborg på 10.000 kvadratmeter?

Jag har inga fördommar mot våra "utländska brödrar", eller jo, ska vi vara helt ärliga så har jag väl en och annan när vi talar om albaner, men det har ju sina skäl. Och även albaner har ju fördommar mot andra albaner, so what the heck!
Men att bygga ett helt center bara för att folk har en annan religion? Det gynnar väl ingen. Är det inte meningen att vi ska integrera oss mer i Sverige? Nej, intergera mera och nej tack till ett islamiskt center i Helsingborg! Kom till Väla istället! Kärlek!


Foto: Thomas Lönnström
Ciao!


Kommentarer
Postat av: annika

BRA skrivet!!!



de tänkt lägga det i ramlösa. i ramlösa? mitt älskade barndomsområde där jag växt upp. inte fan kan de förstöra fina ramlösa med ett islam centrum.



tänk om vi skulle åka till nått av deras länder o slå upp ett kristet center... jo tjoooflax.. finns ju inte ens på kartan men sverige e så jävla fega o vågar inte säga något för oj då eman ju rasist.,. för helvete e man i sverige får man anpassa sig.. de får gärna fira sina hannuka o fasta o grejer (haha) men låt sverige va svensk!



kramisar till dig

2009-11-05 @ 01:35:32
URL: http://annikaokenzo.blogg.se/
Postat av: You_know_me

Helt löjligt att se denna islamistiska expanderingen som sker över Sverige(Europa delvis)...



Jag vill se en kyrka i Mecka!



Jag vill se fler nattklubbar i Saudi arabien.



Jag vill inte se fler länder som styrs av koranen i sin grundlag!



Inget illa att tro, men att orationellt inte försöka förstå sig på att många motsägelsefulla delar som finns i koranen leder till en slutsats, att ovisshet skapar en annan form av hopp i livet. Detta har fått ett väldigt intressant namn, TRO. För det är det sista jag kan göra när jag själv tänker efter själv. Kristendomen är också tveklöst orationell i många segment i gamla och nya testamentet!



#Annika: Sverige är inte fega, utan har principiellt valt att ha en mottaglig form för nya kulturer. Detta är inget negativt, det bådar gott i längre utsträckning än ont! Men Fundamentalt ligger problemet att Sveriges "Policy" och Svenska folket är väldigt motsägelsefulla. "Visst är muslimer välkomna, men usch ifall min dotter kommit hem med en arab-muslim"... ungefär...



Det man kan göra är väl att tänka för sig själv. Min filosofi är ganska brutal och rå vid först anblick, därför avstår jag ifrån att skriva den här.



Men Emely, jag antar att du undrar vem detta är så jag lämna en väldigt suddigt och obegriplig mail som du kan maila till :)



Trevlig läsning på din blogg dock.

2009-11-05 @ 02:02:54
Postat av: Nadia

Mina kära systrar!

Låt mej börja med att säga, e man inte påläst så ska man inte dra förhastade slutsatser.

Jo, åk till ett muslimskt land så garanterar ja dej minst en kyrka i varje stad, Jemen, Omen, Libanon, Marocko, Palestina osv... så det handlar om en byggnad som ska få icke muslimer (syftar ej på bara svenskar) att öka förståelse om rättrogna muslimer, inte folk som tror sig vara muslimer genom att ärva titlen från föräldrarna bara och sedan gå och utföra en massa brott i religionens namn.

Ett islamiskt center ska vara för sådan som vill lära sig om kultur, religioner, ha gemenskap och berika det svenska samhället med dess styrkor osv...

Så till dej annika - Enligt islam så får du lov att åka till bland annat ovannämnda länder och öppna ännu fler kristna center än vad det redan finns för att bevisa för dej själv, antar du inte varit utomlands iheller för att veta fakta.

Låt inte vårt Svearike hänga på en löstråd när det egentligen ska spegla religionsfrihet och demokrati. Vill vi tillbax till andra världskriget eller??

Låt oss inte känna oss hotade utav en arkitektur mina damer, det är en byggnad det handlar om. Låt oss istället gå emot alla nyöppnade svartklubbar som striden mot lagen, där de säljer sprit till mindreåringar osv istället...!

By the way, jag själv bor på ramlösa:) det hade vatt underbart med lite nytt där istället för att det ska kännas som ett inavlat ställe bara. OCH en byggnad som ser ut som ett mäktigt palats hade fått många turister till ramlösa och därmed kan man se en hel värld i princip på några kvadrat km då.

Ta hand om er systrar och låt ingen trycka ner era rättigheter!

2009-11-05 @ 02:06:48
Postat av: Dajana

Håller med Kollberg!!

2009-11-05 @ 10:38:36
Postat av: Micki

Haha oj vad alla öppnar sin käft när det gäller religion, kul att se ;P

Jag håller med dig Emily! Varför isolera sig? Bygga skolor, restauranger, fotbollsplan osv? Som ett litet mini muslim land? Vi har allt i helsingborg redan?

jag tycker istället att man kan bygga en fin moské någonstans, eftersom muslimer gärna ber varje dag. Fattar inte grejen med ett helt center bara.



Peace!

2009-11-05 @ 11:08:59
Postat av: mysan

Men herregud 10000kvm...har ni någonsin sett en kyrka i den sizen??

Någonstans får man dra sin religionsfrihetsgräns(haha)..jag har en undran om vem som skall stå för kostnaderna för byggnad,vägar och allt annat som kommer till. Vi får gå en man kort och jobba häcken av oss om någon blir sjuk för vi(kommunen) har inte råd att ta in timanställda. Så det jag vill komma till är: Om det visar sig att staten skall betala detta medans våra ensamma pensionärer får nöja sig med att vi kommer 20min efter utsatt tid,stressar och hinner knappt säga två ord..dessa pensionärer som en gång byggt upp vårat Sverige...känns det bra?

och för den delen,vi har ett islamistiskt center i Helsingborg...söder,ga,och andra diverse stadsdelar..välkommen!

2009-11-05 @ 20:50:55
Postat av: Emilie

Helt rätt Emily! Håller fullständigt med dig.. någonstans går väl för fan gränsen!

2009-11-05 @ 21:51:53
URL: http://emilienordin.blogg.se/
Postat av: kolla på er själva svenskar, tycker synd om er.

Hade man öppnat ett Horhus till er svenskar, hade ni tyckt det e skit bra, för sådant smuts gillar ni. Men en moske e dåligt för att ni e inte vanna vid renlighet. Dumma idioter.

2009-11-05 @ 22:35:43
Postat av: Brun utan sol

Åh va jag älskar att bli kallad för svensk! =)Blev precis klar med tvätten, känner mig sjukt ren.

2009-11-05 @ 22:43:54
URL: http://emilyfordummies.blogg.se/
Postat av: Hanna

Snacka lagom SKIT. Det är bra..bygg moskéer..Det är absolut det värsta som kan hända i Sverige typ. Jävla dubbelmoral land. Ni snackar så mycket skit bakom era dataskärmar men i verkliga livet är ni så konflikträdda så att det är sjukt!!! Folk har för lite att göra i detta land och därför väljer ni och diskutera rent strunt, hade ni haft mer och göra hade ni inte ens lagt en tanke på vad som byggs här och där. När kronprinsessan Viktoria ska gifta sig då ska minsann kyrkan städas. Och den notan går på 10miljoner SVENSKA kronor. Vem betalar det? JO VI SKATTEBETALARE!!! MYSAN är det synd om stackars pensionärer då? NEJJJ det är det inte. Och då håller alla käften...men när det ska byggas något som egentligen inte är en dålig sak, religion är en underbar sak då så ska det klagas. Ni svenskar vet inte vad religion är.. De FÅ gånger jag har varit inne i kyrkan på ga torg så sitter det för det första SVENSKA alkoholister utanför. De svär, dricker och pissar precis vid kyrkan. Det är det enda jag behöver se för att veta hur mycket religion betyder för er. Religion betyder mer för andra så låt det göra de. Börja ni respektera det istället!!!

2009-11-06 @ 00:16:04
Postat av: Anonym

Bygg ert jävla center.. men 10.000 kvm?? Skojar ni? Kan ni inte leka hemma hos ALi eller Mohammed ist.?

2009-11-06 @ 02:37:54
Postat av: Emilie

Emily, vilket upprörande inlägg du skrev, haha. Man får väl för fan ta seden dit man kommer. Varför ska jag som svensk respektera allas religioner när de som kommer hit och LEVER på skattebetalarna, ska få bete sig hur fan dom vill. Och dessutom bygga upp deras skit.. tss..

2009-11-06 @ 02:41:19
Postat av: Hanna

Till Emilie: Hur många svenskar lever inte på socialbidrag? Vad är deras ursäkt? De har bott i Sverige hela livet, har gått i skolan här men kan fortfarande inte skaffa ett jobb?? Jag jobbar på en skola och där är det mer svenskar som är socialfall än utlänningar.. hmmmmmm konstigt eller hur?

2009-11-06 @ 13:13:50
Postat av: Anonym

Förstår mig verkligen inte på en del muslimer. Ni är inte renliga, ni stänker lite vatten på rumpan efter toabesöket och tror ni är renliga. Vill ni ha ett muslimskt center, varsågod beställ biljett tillbaka till ditt hemland. Ska du bo i Sverige så får du anpassa dig och vara glad att du överhuvud taget har fått stanna i detta land. NEJ tack till islamiskt center !!!!

2009-11-07 @ 10:26:33
Postat av: Hanna

Till Anonym: Ja du vet ju verkligen mycket om muslimer..din kommentar visar verkligen hur pass utbildad och påläst du är..hmmmm...

2009-11-07 @ 13:06:20
Postat av: Anonym

Man behöver inte ha utbildning för att veta något. Ta ditt hyckle och dra från Sverige ! Märker ni inte själva att ni aldrig kommer vara välkommna här när ni uppför er som ni gör! Låt Sverige vara svenskt ! De välkomnade hit er, anpassa er efter deras regler!

2009-11-08 @ 18:14:13
Postat av: Anonym

Man behöver inte ha utbildning för att veta något. Ta ditt hyckle och dra från Sverige ! Märker ni inte själva att ni aldrig kommer vara välkommna här när ni uppför er som ni gör! Låt Sverige vara svenskt ! De välkomnade hit er, anpassa er efter deras regler!

2009-11-08 @ 18:14:40
Postat av: Hanna

Jo med tanke på din kommentar..."Ni är inte renliga, ni stänker lite vatten på rumpan efter toabesöket och tror ni är renliga" det för mig är en kommentar av en outbildad människa som inte vet någonting. Gå och utbilda dig innan du öppnar käften!!!

2009-11-08 @ 22:34:02
Postat av: Peace

Krig startades med mindre ord än era. Än idag fortsätter äggkastandet. Än idag tittar man tillbaks o fattar inte varför vissa grupper krigade. Hur kunde dom slå ihjäl varandra? Hur kunde dom hata en hel folkgrupp! Fortsätt ord-kriga! Det leder bara till mer osämja. Bryr jag mig? Ja, lite annars hade jag kanske inte skrivit här. Bryr jag mig jättemycket? Nä! Om 100 år är samtliga som skriver här döda och man får hoppas på att barnen som tar över är mycket klokare än oss. PEACE

2009-11-10 @ 05:48:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0