"Vi vill se idioter"

De olika föreläsarna som har utbildat oss under dagarna har varit superbra. Det var dock en som utmärkte sig lite extra. Jag hade kunnat lyssna på honom i dagar utan att tröttna. Han heter: Alexander Breeze och är en föredetta drogmissbrukare. Numera håller han i föreläsningar om droger och missbruk. Första gången jag träffade honom var i lumpen, lika intressant och lika hysteriskt rolig!
Trots att den röda tråden handlade om droger, talade han om så mycket mer. Saker som man vet, men egentligen aldrig tänker på och saker som man vet men är för feg för att prata om. Alex var inte feg för något! Jag hade likaväl kunnat sitta på Berns och sett världens bästa stand-up!

Såg nyss Paradise Hotel, och jag kan inget annat än att hålla med Alexander Breeze! Idioter säljer verkligen! Vi vill inte se smarta och tråkiga människor på TV längre. Hur många av oss fastnar till exempel på kanal 1 en onsdag då Fredrik Reinfeldt eller någon annan tråkig politiker babblar om att godkänna ett helt meningslöst föredrag. 
Det vi vill se är människor som blir fulla, gör bort sig, har sex och gör om samma process om och om igen. Och snälla, ge för Gud skull Anna Anka ett Nobelpris eller liknande. Kvinnan behövde bara slänga ur sig 4 eller 5 utmärkande kommentarer som folk tyckte var smaklösa, och vips så hade hon dubblat sin inkomst.

Det sägs att ett skratt förlänger livet, jag kommer ta mig f*n leva föralltid om det fortsätter såhär!



En riktigt go' Göteborgare!
Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0