Torsdagen som spårade

I torsdags traskade jag hem till Jennifer på kvällen. Meningen var att vi skulle sitta på hennes balkong och dricka lite vin. But who were we kidding? Det slutade med att vi tog på oss klackarna och gick ner till Mogwai och där skulle kvällen verkligen inte sluta. Vi for rundor på både det ena och det andra stället, haha!
Vi hamnade bland annat (av en slump) på The Tivoli där Rebecca & Fiona skulle spela. Två sjukt duktiga Djs (enligt mitt tycke). De visade sig till och med vara ännu bättre än jag trodde.

Kvällens mitthållplats blev Le Cardinal (trots att det var det sista stället vi ville gå till). Cardan är inte var det brukade vara längre. Inte Helsingborg heller för den delen. Jag vet att jag inte är ensam om att tycka det. Hör dagligen om folk som pratar om hur trötta de är på staden och hur trötta de är på att alltid träffa samma folk och att alla känner alla. Och för att inte glömma: The Drama!
Ett tips: Flytta utomlands eller res åtminstone! Alla behöver ett uppehåll ifrån det man egentligen håller kärt! För lets face it, Helsingborg är en förjevla vecker stad! Mina resor kommer verkligen bra time:at. Vill inget hellre än att åka härifrån nu. Men, jag vill även väldigt gärna komma tilbaka (då och då, haha).

Anyzoo, under Rebecca & Fionas speling stod Jennifer och jag på "gräddhyllan" och dansade loss. Filmade lite undertiden. Ber om ursäkt för skakig filmning, men testa själv att dansa samtidigt som ni spelar in, haha! Någon som vet hur man får tag på deras musik btw?

 

Som ni kanske ser så kör alla i Helsingborg samma slags dans, den kallas för: Den enarmade fingerpeksdansen. Inte konstigt att jag hade träningsvärk i höger arm dagen efter, haha!
Torsdagskvällen (fredagsmorgonen) avslutades på Hamptons med en sjukt god och stark biff med grön curry som är så mycket bättre än all kabab i världen.

 
Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0