Plugghäst!

Idag har jag verkligen låst in mig (ordagrant) i lägenheten. Nerrullade gardiner, stängd dörr, lap top och litteratur i sängen och tvingat mig själv att bli klar med dokumentationen. And guess what, jag är färdig! Vilket engagemang! Jag är färdig med en uppgift en vecka tidigare än den ska lämnas in. Jag minns inte sist det hände, haha! Jag ger mig själv en fet klapp på axeln och går och kollar i kylskåpet. Vem vet, något magiskt under har kanske fyllt den med mat.
Vilket påminner mig om en incident igårkväll då jag hittade en perfekt mogen avokado som låg gömd i kylen. Både Julie och jag älskar "avves", så min första tanke var att jag skulle vara riiiktigt tyst och inte nämna att jag sett den för att snabbt äta upp den. Men, vilken vän hade jag då varit. Hon fick till slut hälften, efter lite klösningar och svordomar. Kände mig som Smeagol/Gollum och hans "precious" när jag satt och klappade min avokado på diskbänken.



Nu ska jag gå ut och se vad omvärlden gör en dag som denna. Hörde rykten om att det var sol. Ikväll är det träning och rocka rockring på schemat som vanligt. Sen är det torsdag och då äter man ärtsoppa. Dagen efter det sätter Julie och jag oss på ett flyg till en roligare stad!

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0